خدمات درمانی به چه ترتیبی به ایثارگران ارائه می‌شود؟
نوشته شده توسط : nezam

 مشاهده درصد جانبازی با کد ملی

 

با اشاره به مصوبه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص صدور کارت شناسایی برای جانبازان زیر ۲۵ درصد: این کارت به تمام جانبازان زیر ۲۵ درصد که درصد آنان مضربی از عدد ۵ است تعلق می‌گیرد و آن دسته از جانبازان که درصد جانبازی آنان مضربی از ۵ نبوده (مانند ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۷ و ۹) و در سامانه «سجایا» ثبت شده باشد بعد از اصلاح درصد آنان توسط کمیسیون پزشکی بنیاد امکان ثبت‌نام خواهند داشت.وی افزود: آن دسته از جانبازان زیر ۲۵ درصد که دارای سایر نسبت‌های ایثارگری هستند و قبلاً ثبت‌نام کرده و کارت شناسایی دریافت کرده‌اند نیازی به ثبت‌نام ندارند. زمان‌بندی ثبت‌نام جانبازان نیز بر اساس درصد جانبازی آنان از آبان ماه برای جانبازان ۲۰ درصد، آذر ماه برای جانبازان ۱۵ درصد، دی‌ ماه برای جانبازان ۱۰ درصد و بهمن ماه برای جانبازان ۵ درصد خواهد بود.عزیزان همراه سایت نظام وظیفه در این مقاله میخواهیم در خصوص مشاهده درصد جانبازی با کد ملی برای شما همراهان مطالبی بنویسیم و امیدوار هستیم که این مطالب مورد رضایت و توجه همه شما عزیزان باشد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید  با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل


,,,,,,,

 

 

 

مشاهده درصد جانبازی با کد ملی

مدیر کل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد درخصوص شیوه ثبت‌نام ایثارگران برای دریافت این کارت‌ها گفت: جانبازان مشمول، ابتدا باید جهت دریافت کد رهگیری به دفاتر مرکز «هاتف» در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها مراجعه و ضمن دریافت کد رهگیری با مراجعه به سایت ایثار در سامانه خدمات الکترونیک و در بخش کارت شناسایی ورود و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند؛ البته جانبازان عزیزی که قبلاً برای دریافت وام مسکن، کد رهگیری دریافت کرده‌اند نیازی به مراجعه مجدد به مرکز هاتف ندارند و با همان کد می‌توانند ثبت‌نام کنند.

فرهادی تأکید کرد: مشمولین دریافت کارت باید در هنگام ثبت‌نام نسبت به اصلاح و به‌روزرسانی اطلاعات مربوطه از جمله آدرس، کدپستی و شماره تلفن اقدام کنند. با توجه به اینکه کارت‌های صادره از طریق پست به درب منزل ایثارگر ارسال خواهد شد آدرس دقیق پستی و کدپستی الزامی است. مشمولین دریافت کارت در صورتی که عکس اسکن شده آنان در سیستم، دارای کیفیت لازم نیست، نسبت به تهیه عکس جدید رنگی با زمینه سفید اقدام و از طریق مراکز هاتف یا پذیرش استان و شهرستان نسبت به اصلاح و جایگزین کردن عکس جدید اقدام کنند.

 

 

بخش احراز جانبازی و ثبت در سامانه سجایا


در حال حاضر بخش احراز جانبازی و ثبت در سامانه سجایا و ارسال پرونده ها و معرفی به کمیسیون پزشکی از طریق الکترونیکی انجام می شود اما بخش تشکیل و تکمیل پرونده احراز جانبازی به صورت دستی است.وی تصریح کرد: البته تمام تلاش خود را انجام می دهیم و پیگیری لازم صورت می گیرد تا در آینده ای نزدیک تمام این خدمات به صورت الکترونیکی باشد.

ایزدی با بیان اینکه البته ممکن است تعدادی از متقاضیان نیز درخواست افزایش میزان درصد جانبازی خود را داشته باشند، ادامه داد: برای تشکیل پرونده افراد متقاضی دریافت خدمات جانبازی یا افزایش درصدهای جانبازی با یگان های نیروهای مسلح هماهنگ می شود تا در همان یگان نیروهای مسلح کار احراز جانبازی انجام شود و پس از آن پرونده متقاضیان به بنیادشهید ارسال شود و تسریع در این اقدام صورت گیرد.

 




طبق آمار تعداد جانبازان چند نفر است؟


طبق آخرین آمار  544557 نفر جانباز داریم که با خانواده‌هایشان قریب به یک میلیون و 300هزار نفر تحت پوشش بیمه‌های ما قرار گرفته‌اند. البته این یک میلیون و 300هزار نفر شامل بیمه تکمیلی هم می‌شوند و بقیه جانبازان اعم از لشکر و کشوری شامل بیمه همگانی هستند. تقریبا حدود پانصد هزار نفر نیز جامعه آماری خانواده شهدا اعم از والدین، همسران و فرزندان شهدا می‌باشد.

 

 

 

خدمات درمانی به چه ترتیبی به ایثارگران ارائه می‌شود؟

 طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بند «ب» ماده 44 برنامه پنجم توسعه، آیین‌نامه اجرایی این بند ابلاغی توسط دولت در 9/10/91 و استفساریه مجلس شورای اسلامی مورخ 27/7/92 ایثارگران غیر شاغل و خانواده آنان تحت پوشش درمانی بنیاد هستند که به این منظور بنیاد شهید برای همه این عزیزان بیمه همگانی صادر کرده و مضافا تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارد و کارت بیمه طلایی برای آنان صادر شده که با ارائه این کارت از خدمات درمانی رایگان می‌توانند بهره‌مند شوند.

بدیهی است طبق قوانین فوق جانبازانی که استخدام کشوری و لشکری محسوب می‌شوند از دستگاه مربوطه خدمات درمانی دریافت می‌کنند. مثل نیروهای مسلح که انصافا خدمات خوبی به جانبازان ارائه می‌دهند. همین جا از کلیه دستگاه‌ها درخواست می‌کنم که قوانین فوق را اجرائی نمایند تا در درمان جانبازان مشکلی پیش نیاید.

 

 

 

یک جانباز چگونه تعیین درصد می‌شود؟

کمیسیون پزشکی بنیاد بر اساس قانون تسهیلات اجتماعی استخدامی جانبازان مصوب 30/1/74 تنها مرجع مجاز برای تعیین درصد جانبازان است که بر اساس آیین‌نامه مشترکی که بین بنیاد و نیروی مسلح تدوین شده و در 14/1/89 توسط هیئت دولت ابلاغ شده تعیین درصد جانبازان صورت می‌گیرد. بر اساس همین بند قانون، تجدید نظر روی پروند‌ه‌ها هم باز با خود پزشکان کمیسیون بنیاد است. یعنی کمیسیون پزشکی هم تعیین درصد می‌کند و هم خودش بر حسب مورد می‌تواند تجدید نظر کند. البته معمولاً در همه جای دنیا کمیسیون تجدید نظر با کمیسیون اولیه باید تفاوت داشته باشد اما قانون اینطور گفته که در نوع خودش هم عجیب است.

اما ما برای اینکه مشکلی پیش نیاید خودمان آمدیم کمیسیون‌ها را در سه سطح بدوی، تجدید نظر و عالی  تعریف کرد‌یم که آن‌ها را سطح‌بندی کرده‌ایم و در هر کدام از اینها چند تیم تخصصی گذاشته‌ایم که اگر پرونده‌ای نیاز به تجدید نظر داشت یک گروه دیگر آن را بررسی کند تا این گونه در حق کسی اجحاف نشود.

کمیسیون‌های پزشکی چند شعبه دارد من جمله: اعصاب و روان، شیمیایی و زنان. کمیسیون استیناف هم برای بازبینی رای های داده شده داریم.‌ حتی در خود تیم کمیسیون عالی هم چند گروه داریم تا حتی اگر کسی به کمیسیون عالی هم اعتراض داشت در همان سطح گروه دیگری باشند که خواسته‌اش را بررسی کنند.قانون تسهیلات چند کار را به عهده کمیسیون پزشکی گذاشته است. مثلاً بررسی درصد از کار افتادگی جانبازان، احراز شهادت، حق پرستاری و نیز ماده 7 که تعیین شغل مناسب با شأن جانباز و وضعیت جسمی او است، معافیت سربازی و حالت اشتغال.

 

 

منبع:مشاهده درصد جانبازی با کد ملی

 

 

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی-نحوه استخدام صدا و سیما 98 - 99





:: برچسب‌ها: خدمات درمانی به چه ترتیبی به ایثارگران ارائه می‌شود؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: